L’Ajuntament, davant la manca d’un operador interessat, ofereix als paradistes del Carrilet una parada al Mercat Central god_m3rc4r3us 5 de febrer de 2020

L’Ajuntament, davant la manca d’un operador interessat, ofereix als paradistes del Carrilet una parada al Mercat Central

Carles Prats, regidor d'Empresa i Ocupació-20200205181039

Els consell d’administració de Reus Mobilitat i Serveis SA ha abordat aquest dimarts 4 de febrer la situació del Mercat del Carrilet. En la reunió s’ha informat que s’ha donat per conclòs el període de consultes amb operadors del sector privat de l’autoservei per analitzar la viabilitat del projecte de construcció i posterior gestió del Mercat del Carrilet.

Un total de sis operadors de l’àmbit de l’autoservei han participat en les consultes, des que l’empresa municipal va obrir el procés el maig de 2018, però finalment les necessitats de les diferents empreses del sector s’han encarrilat cap a altres projectes. En conseqüència, s’ha donat per culminat el període de consultes i, tal com estava previst, els contractes s’extingiran al finalitzar la seva vigència, el 29 de juny de 2021.

En paral·lel, i en el marc d’aquest procés, Reus Mobilitat i Serveis SA també va encarregar un estudi a l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona, que va concloure que és «imprescindible a l’hora de configurar un mercat municipal la presència d’un autoservei que complementi l’oferta de les parades especialitzades tradicionals i que actuï com a motor i pol d’atracció dels potencials clients del mercat». Finalment, i a manca d’un operador, l’Ajuntament ha d’encarrilar de nou el futur d’aquesta zona de la ciutat.

Aquest dimecres, 5 de febrer, representants de Reus Mobilitat i Serveis SA han informat d’aquesta qüestió als paradistes del Mercat del Carrilet, i els han animat a mantenir la seva activitat participant del projecte d’impuls i transformació del Mercat Central. En aquest sentit, els han informat del procés de comercialització pública de les parades vacants del Mercat Central, amb contractes d’arrendament amb un període de vigència de 21 anys. De fet, el Consell d’Administració va aprovar per unanimitat aquesta proposta.

En relació al Mercat Central, l’estudi encarregat a l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona apuntava la necessitat de reduir el número total de parades, ampliant i reformant les existents, fent que siguin més transparents i estiguin preparades per a la consumició; amb elements de permeabilitat i sense zones fredes ni parades buides. Més recentment, l’estudi per identificar les barreres a la compra en el Mercat Central, realitzat per CERES el setembre de 2019, apunta diversos aspectes per incentivar la compra relacionats amb la millora de l’horari d’obertura i la incorporació del servei de consumició i restauració.

 

Impuls a la zona del Carrilet
L’Ajuntament continuarà treballant en l’aposta per l’impuls de la zona del Carrilet, tant des del punt de vista comercial com urbanístic i d’equipaments.

Pel que fa al comerç del barri, s’estan estudiant vies per recuperar el múscul comercial, entre les quals hi hauria una possible línia d’ajuts i la constitució d’una taula de treball.

I finalment, en l’apartat de l’impuls urbanístic, es treballen diversos projectes per tal de generar una nova centralitat urbana i vertebrar tota aquesta zona. Això inclou, entre d’altres, una reforma urbanística de l’entorn, l’encaix de l’estació d’autobusos i l’impuls de nous equipaments.