La transformació del Mercat Central fa un salt important amb l’ampliació dels horaris i l’estrena de les zones de degustació. «Ganes de tu» és la campanya protagonitzada pels paradistes del Mercat Central per anunciar els nous horaris i animar els clients a estrenar els espais per menjar al mercat a partir del dijous 7 d’octubre.
L’aposta pels migdies i per obrir dijous i divendres tot el dia, de les 8 del matí a les 8 del vespre, sense cap pausa al migdia, ha de trencar la barrera dels horaris i atraure nous clients.
El canvi s’aplicarà a partir del dijous 7 d’octubre i el nou horari del Mercat Central és el següent:
- Dilluns, dimarts, dimecres i dissabte, de 8:00 a 15:30 h
- Dijous i divendres tot el dia, de 8:00 a 20:00 h
Menjar per emportar o per dinar al mercat
La situació de la COVID-19 també ens permet fer coincidir l’ampliació horària amb l’estrena de les dues zones de degustació: una al nord de l’equipament, a tocar de la cafeteria del mercat; i una altra a la part sud, molt a prop de la façana principal. Els espais de degustació estaran oberts durant tot l’horari d’obertura. Es van crear l’any passat perquè fos possible menjar al mateix mercat i esponjar la zona de venda, amb l’enderroc de dues illes de parades, de 4 parades cadascuna.
La transformació comercial executada els darrer mesos ha permès obrir nous negocis, més enfocats a la degustació in situ, amb menjar llest per consumir a l’acte o per emportar: una combinació d’oferta amb propostes més actuals com el sushi o els poke bowls però també amb la tradicional oferta de plats cuinats que ja ofereix el mercat i tots els productes de les parades que es poden consumir a l’acte.
Segons Carles Prats, regidor d’Empresa i Ocupació: «Som conscients que el tema dels migdies no serà fàcil, però estem conveçuts que cal apostar-hi fort i fer que el Mercat Central esdevingui un pol d’atracció i de dinamització comercial de la zona. I més amb els espais de degustació i el creixement de l’oferta de menjar per emportar o consumir al mateix mercat. Aquests canvis són necessaris per buscar nous públics i adaptar més el mercat als hàbits de compra dels clients potencials.»
«Ganes de tu»
La campanya per promocionar la transformació del Mercat Central, l’estrena dels espais de degustació i els nous horaris té els paradistes com a protagonistes i s’engloba sota l’eslògan «Ganes de tu». La campanya també vol mostrar que ara el Mercat Central també és una bona opció per dinar, bé a les noves zones de degustació o per comprar menjar per emportar.
5.000 euros en descomptes
Per promocionar els migdies i la tarda dels dijous, a partir del 7 d’octubre i fins a final de mes, es repartiran 5.000 euros en bons de descompte, perquè els clients s’aninim a comprar i dinar al mercat. Els bons, que es presenten en format de codi QR, es podran bescanviar a partir de les dotze del migdia i sense compra mínima.
Els vals de descompte s’han editat en format postal, on també s’inclou tota la informació dels nous horaris, i es repartiran directament entre els clients del mercat i els treballadors de la zona més pròxima.
En paraules del regidor Carles Prats, «ara toca als client implicar-se més amb el mercat i amb la compra de proximitat. Sense la barrera dels horaris, ja no hi ha excuses per venir i comprar, al migdia o a la tarda. Apostem per la reforma horària i és imprescindible escurçar els migdies per tancar abans els vespres.» Amb el nou horari, el Mercat Central tancarà dijous i divendres a les 20:00 h, mitja hora abans que ara.
Música per l’estrena
I amb l’ampliació horària i l’estrena de les zones de degustació, tornen les activitats després de la pandèmia. El dijous 7 d’octubre, a partir de les cinc de la tarda, hi haurà música amb Le Même, una formació de quatre músics –saxo alt, saxo tenor, tuba i percussió– que acompanyaran a clients i paradistes en aquesta primera tarda amb una mescla agradable de temes ballables i temes més reposats.